20 april 2007

Analitična obnova - 29. poglavje & The End

29. KO JE VLAK ZAPELJAL NA POSTAJO IN PRIČEL ZAVIRATI

Tretjeosebni pripovedovalec, dogajalni čas: neznan, dogajalni kraj: podzemna postaja Pimlico

Pripovedovalec govori o ženski srednjih let, in po podrobnem opisu vemo, da gre za Nastjo, ki se pelje s podzemno železnico proti Pimlicu. Spremlja jo vidno mlajši, postaven (skorajda deček) moški, ki daje dokaj umetniški/boemski vtis. Ugotovimo, da je to Jonas. Prerekata (prerekanje v najmilejši možni obliki) se o tem, da sta stopila na napačen vlak in da to ni njuna cilja postaja. No, Nastja ga vendarle prepriča, da ima ona prav in naj ji le zaupa.

Do sem se bralcu (vsaj meni) zdi, kot da je to sploh prvi odlomek tega romana oz. kot da ga je že v tej knjigi prebral, le da so tokrat moške vloge zamenjane – prej jo je spremljal Matjaž. Ugotovimo, da je situacija sicer res ista, ampak tokrat se to dogaja z Jonasom, kakor se je to dogajalo nekoč z Matjažem.

In glej ga zlomka, na podzemni postaji vidi Nastja Matjaža, opisanega kot petdesetletnega možakarja z dolgimi lasmi, obtolčenega, zapuščenega, s steklenico in cigareti. Nastja ga ogovori, on pa vzame v roke kitaro in začne nanjo igrati. Takoj postane ves mladosten ob nostalgičnih zvokih. Nastja z Jonasom nadaljuje svojo pot do Tate Gallery oz. do stopnic, da se povzpneta iz postaje.

A glej ga zlomka drugič, tam srečata Mitjo in Evo, vsa urejena po zadnji modi.

In potem… sledi tako zanimiv dogodek, ki ga je meni tako zelo težko opisati… konec romana prepuščam vam. :)


Ezra Pound - Ezra Weston Loomis Pound (October 30, 1885 – November 1, 1972) was an American expatriate poet, musician, and critic who was a major figure of the Modernist movement in early-to mid- 20th century poetry. He was the driving force behind several Modernist movements, notably Imagism and Vorticism.


Analitično branje - 28. poglavje

28. DNEVNIK IN DRUGE NEJASNOSTI


Mitjev dnevniški zapis:

19.06. – Mitja se takoj pohvali, da jo je vendarle dobil, ampak seks je bil nekaj srednjega. Prizna, da je bila tudi njegova krivda, kajti pravi, da je bil predolgo v pozicijski igri. Opazil je tudi, da se je ljubila na čuden način, kot da je bila ves čas odsotna. Bega ga tudi njen odhod, ki pravi, da je bil kot, da se ni dotaknila tal in je stopila čezenj. Sprašuje se čemu? Da se vrne Matjažu?

20.06. – Zbudil se je z mislijo na modrooko nimfico iz Prešerna.
Ta sam stavek pove o Mitji čisto vse! Mitja je čisto nasprotje glavnih oseb tega romana.

Analitično branje - 27. poglavje

27. kamnita ženskA


Nastjina perspektiva, isti dan – koncertni večer

Nastja razume šalo o krvavem čaju in prebodenem jeziku na njen račun, ki jo je Matjaž izpustil pred vsemi. Zdaj ve, da se ga je »odvadila« da več ni odvisna od njega, da lahko zaživi samostojno. Ve, da je to eden izmed njegovih zadnjih albumov in da je aplavz le vljudnostna gesta. Vstane in se odpravi iz dvorane. Za njo pride Mitja in ji ponudi pijačo (ki ji prija). Nastja se znova spominja ljubezenskih trenutkov z Matjažem na enem izmed Jadranskih otokov, in ob tej misli se nasloni na Mitjo in ga celo stisne.

Misli ji tečejo k očetu in k kiparstvu ter zadevam, katerim ne sledim najbolje.

Skratka, sledi dobro flirtanje in dvorjenje Mitje, ki poskuša izpeljati svojo taktiko večera in speljati Nastjo v posteljo. V tem trenutku Nastja občuduje Mitjino zmožnost prilagajanja okolju.

Nato odide z Mitjem peš k njemu domov (Rožna Dolina). Mitja spusti romantično jazz muziko. In potem nastopi seks, v katerega sicer prva privoli Nastja, a na tak način, kot da ji je to dolžnost, za katero bi rada, da čim prej mine.
In resnično hitro mine (vsaj napisano je takole), Nastja se hitro, ne ozirajoč se na Mitjo, odpravi iz stanovanja, kjer se že dela jutro.

Na ulici sreča Andreja, in mu prizna, da je spala dvaindvajset let (toliko je očitno bila v zvezi z Matjažem) ter da sta z Matjažem dokončno narazen.

Ko se vzpenja proti Matjaževem stanovanju jo ne obremenjuje čisto nič več, gor se odpravlja samo (!) po še nekaj »ljubih nevrednosti«.

Chet Baker – ameriški jazz muzikant


Predstavitev glavnih oseb v Deklevinem romanu Pimlico

Ga. Irena Florjančič, prof. na Gimnaziji Škofja Loka, je napisala predstavitev oseb in odnosi med njimi v kratkih alinejah. Gradivo pa lahko najdete tukaj (doc. - za dol poteg) ali tukaj (v HTML obliki). Priporočam (še posebej dobro za domače naloge ali podobne zadeve)!




To gradivo ni bilo odobreno s strani avtorice. Poskusil sem stopiti v kontakt z njo preko e-pošte, vendar je le-ta meni neznana (oz. je nisem našel na Googlu). V primeru pritožbe s strani avtorice, bo ta post odstranjen v najkrajšem možnem času.

Analitično branje - 26. poglavje

26. DRSALNI POLJUB

Matjaževa perspektiva, dogajalni čas: še vedno isti dan, dan koncerta

Matjaž konča svoj koncert, s katerim še naprosi publiko, da kupi njegov najnovejši album. Publika je bila srednje navdušena. Čutil je tudi, da je bila Nastja v dvorani, zdaj čuti, da je zdaj več ni.

Vrne se v svojo sobico, da spije še malo viskija, novega, tokrat Johnnie Walker - Black Label. Pije tako dolgo, dokler mu slabost ne šine direkt v glavo, zato potrebuje svež zrak in odpre okno. V tem trenutku mu pride čestitat Eva za dober nastop. Potem gresta zunaj na eno pijačo. Na poti srečata Mitja in Nastjo a nadaljujeta svojo pot do Evinih prijateljev. Tam si na dušek spije eno pivo, a je še vedno žejen – takoj zatem spet pride bradač, in mu prinese novega Jack Danielsa (vštet v honorar).

Potem Matjaž nekaj »straši« s svojo kitaro pred Evinimi vrstniki, dokler ga Eva nima dovolj. V tem trenutku vidi Nastjo.


Jesih

Leonard Cohen – poet, novelist, pevec in pesnik

Fudžijama - vulkan

Analitično branje - 25. poglavje

25. NAGA KAČA SVET OBRAČA

Nastjina perspektiva, čas dogajanja: isti dan, dan koncerta

Če sem prav razumel, se prizor prične z Nastjinimi mislimi o tem, kako Mitja samo čaka, da bo zgrabil Nastjo za sočutje, ker se z Matjažem ne razumeta. Ampak ona se ne da. Tudi on se ne da – s nekaj besedami jo spravi v neroden, nervozen položaj in se počuti stisnjeno. Na koncu koncev jo razjezi, a vendar še vedno z obljubo, da bo to za njiju ena dolga noč.

Prispe (kje je Mitja, ne vem) do dvorišča kluba, kjer Matjaž igra in se počasi z ostalimi mladimi obiskovalci (študenti) odprav noter, kjer Matjaž že morda igra. Notri vendarle opazi Mitjo, ki se že pogovarja z mlado punco.

Ko začne Matjaž peti svojo pesem V narečju ljubljenja je čivknil šepav trubadur, se Nastja zave, da jo je Matjaž že odpikal, da se on pripravlja na samostojnost. Ve, da te pesmi še ni slišala, da je ne pozna, a kmalu ji je jasno, da je ta pesem zelo stara, a vendarle njej še neznana:

»…mnogo starejša od najine ljubezni, Matjaž je postal krvoses preteklosti, ogledalo, v katerem je zamrznila slika večne preživelosti, …«

Pitijski odgovor – Pitija (več tu) je bila prerokinja v Apolonovem svetišču v antičnih Delfih, ki je dajala uganke oz. dvoumne, nerazumljive, skrivnostne odgovore (za tiste, ki so prišli po nasvet)

Bachove korale

Bretonovi manifesti - Manifest o surrealizmu

Analitično branje - 24. poglavje

24. KDO NEKI SEDI PRVOOSEBNO

Matjaževa perspektiva, dogajalni čas: na dan koncerta

Matjaž se pripravlja na svoj nastop v svoji sobici za odrom, in se pritožuje, kakšni nesposobneži so mu obljubljali perfekten zvok. Na koncu koncev sta mu na pomoč priskočila Edi in Miha.

Nato Matjažu pobegnejo misli nazaj na Nastjo, na njuno ljubezen in na to, da je on pravzaprav star in ne ve, zakaj se sploh podi za mladimi dekleti. To je jasno razvidno iz tega citata:

»Vem, vem, zastonj se plazim za mladoletnicami, čas je otrok v peskovniku in kralj na prestolu, vedno zahteva vse, nikdar nisem bil in ne bom guru, moja senca se daljša, mladost drugih ni nalezljiva, ne morem se je navzeti, še nekaj verzov, še nekaj besed z oguljenimi rokavi, še kupček, obledelih prepisov, in lahko bom zaprl štacuno.«

Nato ga zadane en 'šok' odtujenosti in se malo zamisli nad sabo. Ugotovi, da je on sam nič, njega ni, in tako ne more Nastja ljubiti nekoga – nikogar, ker ona je. Nato se odpravi pit whiskey. Zasledimo eno lepo igro besed:

»…ampak stanje. Sranje, zabrbljam, moje brbončice dišijo po bourboinu.«

Obišče ga Mitja in si ogleduje nered v sobi, ter se malo menita o pesmih, katere bo Matjaž nocoj zaigral. Pride do zanimivega pogovora, v katerem Matjaž ugotovi, da se mu Mitja gnusi, da v Mitjevih očeh trepeta nelagodje – verjetno zato, ker ga je malce sram, da mu krade punco oz. da se vmešava v njegov teritorij. Tega Matjaž seveda še ne ve. Ve pa, da je Mitja njegovo totalno nasprotje.

Nato v sobico vstopita »bradač« in nek mlad fantič, ki sliši po imenu tonski mojster. Sporočita mu, da lahko s koncertom pričnejo. Matjaž je pripravljen, dovolj od pijače »zmehčan«, tudi kitara je uglašena. Nato tudi eden izmed biserov v romanu:

»Džungla se je pritajila, ko je zajodlal slovenski kralj divjine.«

Kratke priprave na nastop, preostanek žganja izpije na dušek. Stopi na oder, zavese so še vedno prikrite in opazuje prisotne. Zavesa se razgrne, in prične se nastop; publika ga toplo sprejme. Sede na stol, pozdravi goste, in prične s pesmijo: V narečju ljubljenja je čivknil šepav trubadur


Charles Bukowski – poet in novelist, tudi velik ljubitelj alkoholnih napitkov (več)

Villon - morda François Villon francoski poet iz 15. stoletja?

Janus - In Roman mythology, Janus was the god of gates, doors, doorways, beginnings, and endings. His most apparent remnants in modern culture are his namesakes, the month of January and the caretaker of doors and halls: Janitor.


16 april 2007

DELO - intervju z Tomažem Pengovom

V današnjem (16.04.2007) časopisu Delo si lahko v sekciji Kultura (str. 9) preberete intervju

Tomaž Pengov - trubardur
"Sem sedel na zaprti straniščni školjki, igral kitaro in pel pesmi"

Kateri je njegov nov album, zakaj ga ni več na radiu, zakaj je tako popularen, kakšni so bili njegovi začetki in kako ga lahko slišite v živo - vse na 14-ih odgovorih v današnji izdaji tiskanega Dela.

POZOR!

Komentarji naj bodo samo v povezavi z romanom Pimlico. Prosimo, da vaši prispevki niso žaljivi in da ne vsebujejo besed, ki niso primerne za objavo. V nasprotnem primeru bodo izbrisani.
Komentarji in mnenja obiskovalcev tega bloga izražajo izključno stališča posameznih avtorjev in niso povezane z uredniško politiko tega bloga ali mnenjem in stališčem Silva Katalenića.
Vsa vsebina teh spletnih strani je last Silva Katalenića. Dovoljeno je kopiranje, kradenje in izposoja teh vsebin za lastne namene (za katere pa avtor teh spletni strani ne odgovarja).

Če želi kdorkoli karkoli prispevat za tale blog, naj piše na ta naslov: silvok@gmail.com