Analitično branje - 25. poglavje
25. NAGA KAČA SVET OBRAČA
Nastjina perspektiva, čas dogajanja: isti dan, dan koncerta
Če sem prav razumel, se prizor prične z Nastjinimi mislimi o tem, kako Mitja samo čaka, da bo zgrabil Nastjo za sočutje, ker se z Matjažem ne razumeta. Ampak ona se ne da. Tudi on se ne da – s nekaj besedami jo spravi v neroden, nervozen položaj in se počuti stisnjeno. Na koncu koncev jo razjezi, a vendar še vedno z obljubo, da bo to za njiju ena dolga noč.
Prispe (kje je Mitja, ne vem) do dvorišča kluba, kjer Matjaž igra in se počasi z ostalimi mladimi obiskovalci (študenti) odprav noter, kjer Matjaž že morda igra. Notri vendarle opazi Mitjo, ki se že pogovarja z mlado punco.
Ko začne Matjaž peti svojo pesem V narečju ljubljenja je čivknil šepav trubadur, se Nastja zave, da jo je Matjaž že odpikal, da se on pripravlja na samostojnost. Ve, da te pesmi še ni slišala, da je ne pozna, a kmalu ji je jasno, da je ta pesem zelo stara, a vendarle njej še neznana:
»…mnogo starejša od najine ljubezni, Matjaž je postal krvoses preteklosti, ogledalo, v katerem je zamrznila slika večne preživelosti, …«
Pitijski odgovor – Pitija (več tu) je bila prerokinja v Apolonovem svetišču v antičnih Delfih, ki je dajala uganke oz. dvoumne, nerazumljive, skrivnostne odgovore (za tiste, ki so prišli po nasvet)
Bachove korale
Bretonovi manifesti - Manifest o surrealizmu
Ni komentarjev:
Objavite komentar